19 d’octubre és el dia mundial contra el càncer de mama.
L’objectiu és conscienciar la població de la importància del diagnòstic precoç del càncer de mama per guanyar la lluita contra aquesta malaltia que, anualment, afecta més de 5.300 dones a Catalunya.
Font: FECEC
El cribratge adequat amb mamografia, tenir un estil de vida saludable i l’autoexploració mamària, són les accions més importants per plantar-li cara al càncer més freqüent entre les dones
Sabem que les mamografies actuals poden detectar tumors que fins i tot no són palpables. Aquest esforç té una recompensa i és que cada any, des del 1994 disminueixen en un 2,6% els casos de mortalitat per càncer de mama. A Catalunya podem dir que aquesta taxa, està per sota de la resta d’Europa.
Els avenços en tipus de tractament i la investigació sobre l’inici del càncer i la predisposició genética, fa que avui en dia aproximadament el 90% de les dones es puguin curar.
Més informació:
http://cancer.gencat.cat/ca/ciutadans/el_cancer/cancer_de_mama/
https://www.aecc.es/es/todo-sobre-cancer/tipos-cancer/cancer-mama